SEO guide

Når du skal i gang med søgemaskineoptimering, skal du først og fremmest finde ud af, hvilke ord, du
gerne vil sørge for, at din side bliver fundet på.

Specifikke søgeord

I gamle dage søgte man ofte bare efter f.eks. “biler”, men i dag søger vi meget mere specifikt. Søger
man kun på biler, er der alt for mange resultater – og langt de fleste irrelevante i forhold til vores
præcise behov – og derfor er vi nødt til at indsnævre søgningen lidt.

Som hovedregel bruger vi 2-4 ord i en søgning – f.eks. ”brugte biler ballerup”. Det betyder også, at du
med fordel kan vælge nogle specifikke søgetermer i stedet for blot enkelte ord. På den måde er det for
det første nemmere at ligge højt i søgeresultaterne for det specifikke søgeterm (fordi der er mindre
konkurrence), og for det andet får du brugere ind, som er interesseret i netop det, din side handler om –
og i dit nærområde, hvis det er en del af dine søgeord. tjen penge online

Kan jeg ikke bilde Google ind, at min side handler om noget populært?

Selvom du synes, at mange besøgende er godt, så hold dig til relevante søgeord. Hvis du optimerer din
side til ord, der egentlig ikke har noget med din side at gøre, vil brugerne bare gå igen med det samme –
og det lægger Google mærke til!
Næste gang nogen søger efter dine søgeord, vil Google gå ud fra, at din side ikke var så relevant, som
de troede – og så viser de ikke din hjemmeside.
Så søgemaskineoptimering til forkerte ord er lidt som at tisse i bukserne. Det er måske dejlig varmt et
øjeblik, men du vil ærgre dig over det bagefter… ;o)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *